پایین بودن و یكسان نبودن دستمزدها مهمترین مشكلات جامعه آزمایشگاهیان است
نوشته شده توسط : breketid

'علی عباییان' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا به مناسبت فرا رسیدن روز آزمایشگاهیان (30فروردین ) افزود: مشكلات معیشتی شاغلان در آزمایشگاه های سراسر كشور، در شرایط فعلی، مساله ای بسیار حاد و بحرانی است.

وی با بیان اینكه جامعه آزمایشگاهیان با توجه به نوع كارخود، در معرض خطر فراوانی قرار دارند، گفت: این خطرات با توجه به رعایت نشدن استانداردها در آزمایشگاه، دو چندان است و متاسفانه تاكنون پیگیری ها در این زمینه به نقطه قابل قبولی نرسیده است.

عباییان،همچنین نبودن امنیت شغلی با توجه به قراردادهای موقت كار و استفاده از افراد غیرحرفه ای در حوزه علوم آزمایشگاهی را از دیگر مشكلات موجود در این حرفه عنوان كرد.

وی با اشاره به تعرفه های نامناسب و غیر واقعی در آزمایشگاه های كشور گفت: هزینه و مخارج آزمایشگاه بسیار بالا است و تعرفه های فعلی خدمات آزمایشگاهی، برای پرداخت هزینه های این مراكز كافی نیست.

عباییان از مسوولان دست اندركار در حوزه سلامت خواست تا با ثبت روز آزمایشگاهیان در تقویم رسمی كشور،تدابیر لازم را برای ساماندهی وضعیت آزمایشگاه های كشور اتخاذ كنند.

۳۰ فروردین ماه، مصادف با سالروز ولادت حكیم فرزانه و دانشمند برجسته ایرانی، سید اسماعیل جرجانی، بنیانگذار علم آزمایشگاه در ایران به عنوان روز آزمایشگاهیان نامگذاری شده است.

اجتمام**9134 **1569**





:: برچسب‌ها: دریا , دره عمیق و باریک , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: